Motors, rodes i destrals: Ana, La Santa Garage

Alguna vegada he dit que m’agraden les màquines a dues rodes? Amb una al davant i l’altra al darrere? Amb motor i soroll o sense però que no corrin massa?

 Fa un parell de mesos parlàvem amb el Francesc Jacob de Cunit que customitza bicicletes, i avui parlarem amb algú que fa un any i escaig va acabar la seva formació en mecànica per dedicar-se a la seva passió: customitzar motocicletes. Però no qualsevol motocicleta ni marca, si no d’una que aixeca passions arreu del món. I a més ho fa trencant esquemes, convertint-se en la primera del seu gènere treballant en un taller de la marca. No us vull avançar res, que sigui ella a través de les seves respostes que ens vagi descobrint el seu món de motors, rodes i alguna que altra destral, i que la seva experiència serveixi per obrir portes a d’altres, si cal també a cop de destral, ara que estem en període d’inici de curs: Anna, La Santa Pecadora.

Lluint el casc, regal del pare, que l'acomanya a totes les rutes
1-Segons Instagram, La Santa Sinner i Aninskin, Barcelona i Alacant... D’on vens? D’on venen aquests noms? Que volen dir?
La veritat és que la majoria de les persones del meu entorn em coneixen com Aninskin, però a casa em diuen Ana.
Ara és mes fàcil reconèixer-me com 'La Santa', ja que tots estem a les xarxes socials a tope. He passat per molts noms a Instagram, però des de que estic tan ficada al món de les motos, concretament a les Harley Davidson, se´m va ocórrer 'La Santa Sinner' per crear un contrast al nom que cridés l'atenció (La Santa Pecadora). Curiós, no?
Vaig néixer a Alacant, però porto des del 2005 vivint a Barcelona. Amb 20 anys, no volia estar a una ciutat tranquil.la i amb qualitat de poble, i vaig venir sola, deixant amics i família allà per buscar-me la vida literalment. M'agrada la canya ;)

1'5)La pregunta anterior era feta al setembre i et presentava com a la Santa Sinner, una santa pecadora que es movia entre Barcelona, Alacant, motors i destrals. Ja llavors estaves en moments de canvis, estem al novembre i La Santa Sinner s'ha convertit amb La Santa Garage, amb una pàgina web pròpia... Que està passant? Que ens espera? 

Com ja saps, a l'agost no em van renovar al taller a on estava per una baixada de feina. La meva intenció era “buscar-me la vida” pel meu compte per això vaig canviar el nom d’Instagram a La Santa Garage. Finalment va arribar un moment que esperava des de fa molt, em van trucar de Harley Davidson Barcelona per formar part del seu equip de mecànics.

Ara també m’he creat una web per a un nou objectiu, que és donar-me a conèixer com a mecànica. Donar-li visibilitat a la meva feina i fer-me una marca i una meva imatge PROFESSIONAL.


D'Alacant a Barcelona, portada per les ganes d'aventura
2-Expliques en un vídeo, que de petita t’agradava trastejar amb eines i t’agradava veure com el teu pare i el teu padrí reparaven i trastejaven amb eines. Que feien o fan ton pare i ton padrí? També venen del món del motor?

La passió per les motos em ve del meu pare, sempre ha sigut un 'curiós'.
Quan ha comprat un cotxe o una moto les ha modificades perquè siguen 'úniques' i no només em refereixo a l'estètica, sinó a les prestacions.
El meu padrí sempre ha sigut de fer 'millores a casa', bàsicament el que es coneix com a 'un manitas', i jo que de petita era més d'estar activa després de dinar, que no de fer la migdiada, llavors sempre estava amb ell trastejant.
Però portar a terme el que a casa era una afició ha estat una decisió meva, fer de la meva passió la meva professió.

3-Quina és la teva primera experiència amb un vehicle de dos rodes? Recordes la primera vegada que t’atreveixes a tocar una part mecànica, la repares i funciona?
Suposo que el primer contacte amb una moto va ser d'adolescent, amb alguna moto prestada, ja que a casa (traient el meu pare) no volien que tingués moto per perillositat.
La primera moto al meu nom va ser una Honda SH funcional per moure'm per Barcelona, allà pel 2008. Després vaig tenir una Nacked, una Yamaha MT03 monocilíndrica, i finalment vaig arribar a complir un dels meus somnis, ser propietària d’una Harley Davidson.
Va ser la primera vegada que vaig ficar-me de pleno a customitzar una moto, fins arribar al punt de mirar-la i que parles de mi. Vaig reubicar la placa de matrícula i el pilot de frè, això va ser el primer que li vaig fer.


Fotograma d'un video on explica els origens de la seva passió
per la foto, podria semblar que fos el piano, però no...

4-Així doncs, tens una motocicleta Harley Davidson, el model Sportster, o sigui que dintre del motor, a tu te’n agraden unes de molt específiques de motos. Quan les descobreixes?
Soc molt fidel a la marca, no només pel tipus de motocicleta custom, també per l'estil de vida, pel soroll...
La cilindrada que dona la Sportster 883 amb els 45 cavalls, fan d'aquesta moto fàcil de conduir amb una bona reacció i sortida.
A banda de la moto que tinc, sóc molt fan de la Dyna, que sería la propera moto que em compraria. Compta pràcticament amb el pes de la Sportster, però amb la força d'una cruiser.

5-I té nom la teva ferralla? D’on li ve?
Es diu Tiffany, com que és americana...

6-I d’aquí a treballar amb elles, amb la llegendària marca Harley Davidson. Recordo fa un temps que ensenyaves orgullosa les notes finals d’un cicle de mecànica. On i quan va ser això? Quin cicle era?
Prendre la decisió de deixar la meva feia de 10 anys com a encarregada de botiga de rellotges per aventurar-me al meravellós món de l'estudiant amb 32 anys, i jugar-m'ho tot a una carta (mentre cobrava l'atur per un temps determinat), va estar bastant dur. I no ho dic perquè es valorés d'una manera especial, tot i que per a mi ho va ser i molt.
Tornar a estudiar o millor, dedicar-me a estudiar de veritat, crec que va ser la primera vegada a la meva vida que em vaig posar en serio amb uns estudis, però només podria sortir bé en dos anys. Si no aprovava, no em quedaria atur i no podria assistir a classe presencial un tercer any, la pressió era més que alta.
A sobre, la majoria dels meus companys venien de Grau Mig d’Electromecànica, per tant ja tenien coneixement de peces, vocabulari, eines, assignatures... els primers 3 mesos van estar reialment durs.
Vaig començar a Setembre de 2017 el Cicle Formatiu de Grau Superior de Automoció, i vaig llicenciar-me com a Tècnic Superior d'Automoció al Maig de 2019, a linistitut Públic de la Guineueta de Barcelona.

D'encarregada de botiga de rellotges a mecànica de motos
6- I d’aquell cicle va sortir l’oportunitat de fer pràctiques en un taller Harley?

La veritat es que va ser al exactament al contrari. Quan vaig començar a customitzar la meva Harley, anava a Harley Davidson Barcelona a comprar recanvis i peces per canviar-les jo de manera autodidacta. Va ser allà mateix a on em van suggerir que em treiés el títol per fer les pràctiques amb ells, amb un possible contracte de feina quan acabés els estudis. Per tant, entre el primer any de cicle i el segon, vaig poder realitzar les pràctiques obligatòries, a la Harley Davidson Oficial.

7-I com ha evolucionat des de llavors la teva vida laboral?
Tenir la sensació de que no estàs treballant, sino de que fas el que t'agrada i a sobre et paguen, és una de les millors sensacions del món.
Em provoca felicitat, i aprendre cada dia coses noves que em resulten pràctiques, és brutal.

8-La pregunta tòpica que no podia faltar. Si un visita tots els tallers de motos o de cotxes de Barcelona i rodalies, estic segur que de dones només en trobarà a les oficines de vendes i poc més. Vas coincidir amb d’altres dones estudiant? En coneixes d’altres que estiguin treballant en el gremi?
Estava esperant la pregunta, però no de manera despectiva, ni molt menys. És una llàstima que encara quedi molt camí per fer fins que arribem a normalitzar-lo, fins el punt a on no existeixi el gènere, ni l'edat, ni el color per contractar a algú. Saps que a Londres per exemple, no es posa foto al Currículum? Quan ho vaig sapiguer em va encantar l'idea, però clar, per algunes coses estan molt lluny i per altres molt a prop del tema cosmopolita. Però sincerament, mai he tingut CAP problema com a noia al sector d'Automoció. Podria dir que algú en qualitat de client pot haver interpretat que jo era la secretaria en comptes de mecànica, però també he de dir que molts més clients m´han felicitat per tenir el valor de ficar-me al que encara és un món d'homes.
Vaig ser l'única noia al curs, a les pràctiques, i a les feines a on he treballat. Com a informació estrella, puc dir que sóc la primera Mecànica de Harley Davidson oficial a España, dit per la Directora Harley Davidson España i Portugal.

Hàbits que s'agafen quan sent dona
et passes massa temps treballant entre homes
9-Per què creus que el món del motor és encara tant masculí? Què en penses de les dones que estan als circuits de moto GP, vestides de vedet, aguantant una ombrel·la per fer ombra al pilot, mentre al voltant només hi ha homes uniformats de mecànic o pilot?
La mecànica es tracta de feines que requereixen un esforç físic, i a sobre et passes el dia plena de grassa. Crec que és més un concepte cultural i educatiu, si des de petits i petites ens fan creure el que és 'normal', al final els teus gustos estaran condicionats i poques noies arribaran a fer el que son capaces de fer. Hem de donar suport a tothom que tingui somnis.
I així torno a l'inici de l'entrevista, si jo no hagués vist al meu padrí o al meu pare fent manualitats o transformacions, possiblement no hagués arribat fins aquí.
El més important és deixar fer i ésser a les persones tal com son.
Crec que les hostesses que hi han a Moto GP estan perquè volen, i ja els hi agrada agradar, saben que son una fitxa més que forma part del calers que es mouen en aquest esport.
Evidentment, jo no m'exposaria enlloc només per estètica, però no m'agradaria desprestigiar la feina de ningú.
M'agradaria trencar els estereotips, però no per demostrar res, sino per fer-me valer, que per tenir una feina digna només cal tenir ganes i treballar bé, deixant d'altra banda quina talla tens de pantaló, com et dius o quants anys tens.

10-Parlem de motos, exclusivament de Harleys. Si tu no tinguessis problemes de diners i d’espai, quines motos tindries?
Uff, amb això em poses les dents llargues, però m'agrada imaginar jeje.
Tinc clar que la meva Sportster de carburació la mantindria, ha estat la meva primera 'obra d'art' i costa trobar una carburació ben cuidada, i que funcioni taaaan bé, puc dir que tinc una bona màquina.
Però això no treu que tindria una Street Bob o una Low Rider S, m'agrada l'estètica, la postura a la conducció... Ara si, estic molt enamorada de la Softail Slim.

Fidel a una icònica marca, que aixeca passions arreu del món
11-Dintre del custom hi ha molts estils diferents (bobber, chopper, cafè-racer...), i diversos constructors. Quins són ara mateix per a tu els que estan fent un treball que t’agrada i quins estils t’inspiren més?
Des de que formo part d'aquest mon, passem per diferents estils i gustos. Al principi volia deixar la moto amb un estil Cafe Racer, però em va durar molt poc ja que amb el que més m'identifico es amb l'estil Bobber.
Hernán, Harley Davidson Barcelona! Fa el que vol amb aquestes màquines.
Harley Tarraco, Harley Galicia, Espacio Harley, Rafa de Break Skull Choppers a Valencia son uns cracks, Robert de Cafe Racer España (amigos Canarios)... No puc quedar-me amb un!

12-Si no portessis una Harley, què portaries?
No et pensis que no ho he pensat eh! M'agrada moltíssim la BMW R Nine T, color gris amb el seient color camel (BRUTAL). EL motor Boxer em sembla una obra d'art, i dona una conducció completament diferent a qualsevol moto.

No és de les motos que portaria, però si de les que ha portat
13-Com a amant de les Harley, en els darrers anys estan apareixent models que els de la vella escola es posen les mans el cap, models de 750cc, una trail i es parla d’una 350cc i un model elèctric. Com ho sents tot això?
Les persones que ens agrada Harley com a estil de vida, crec que no “pasaremos por el aro” a l'hora de canviar de moto. Jo personalment crec que al món de l'industria automobilística o et sumes o et fan fora ràpid, així que m'ho prenc com un 'es lo que toca'. I ho tinc molt més clar després d'estudiar el Grau Superior d'automoció, es un sector que està en constant evolució.
Hi ha un públic nou que demana l'estil japonès de poc pes, per això han fet la Street 750cc refrigerada per aigua. Per menys de 7.500€ tens una Harley Davidson nova. Però és un públic molt diferent al que jo li dic 'Harlista autèntic'.

14-Les Harley son conegudes per tota la cultura de transformació, personalització i customització que hi ha al voltant. Hi ha gent que s’hi ha gastat molts diners, que ha fet moltes renuncies per tenir la moto d’una determinada manera, per convertir-la en una obra d’art. Fa uns anys tot això era més fàcil, avui hi ha una normativa molt més rígida i has d’homologar quasi qualsevol canvi. Creus que el sistema de control de vehicles com són les itv són eficaços en aquest sentit? Com es pot aconseguir l’equilibri entre seguretat i “glamour/llibertat”?
Està clar que si vols tenir la moto que t'agrada dins de la legalitat que diu l'Estat has de renunciar a segons quins canvis, però hi ha un put entre mig, que per suposat hi compta amb diners pel mig. Les ITV treballen per vetllar la seguretat de tot els conductors i conductores, però hi ha una 'delgada linea roja' entre el que es important per a la seguretat i el negoci de l'Estat. No entenc perquè s'ha de pagar per canviar un manillar HOMOLOGAT (que ja ha passat un control de qualitat i seguretat), per canviar a la fitxa tècnica NOMÉS els números de les dimensions.
Gràcies al treball de molts taller i mecànics, donem el servei de passar la ITV. Simplement es tracta de canviar o millorar la moto perquè no doni cap problema a la inspecció tècnica de vehicles.

Damunt de la Tiffany, la seva joia personalitzada
 15-Barcelona ha posat en marxa una legislació ambiental, que està fent que els vehicles de carburació tinguin la circulació molt restringida. Això afecta, entre d’altres, a moltes Harleys. Que en penses tu d’aquesta normativa que permet circular cotxes nous que gasten molt més que segons quin vehicle de carburació, com serien els Hummer, Porsche, Ferrari...?
Està clar que totes les persones que intentem cuidar el planeta amb les eines que tenim, no ens agrada veure com ens l'estem carregant. Ara bé, si s'ha de començar per alguna part a reduir la contaminació, em sembla FATAL que es comenci pels ciutadans, quan la majoria som treballadors que cobrem un sou bàsic per viure. Si depengués de mi, començaria per treure empreses que contaminen a una escala desorbitada com els creuers, que no aturen el motor durant tota l'estància atracats al port, o canviar TOTA la flota dels vehicles oficials (policia, autobusos, taxis, ambulàncies, bombers...) per vehicles elèctrics, ja que estan circulant 24 hores.

16-El món Harley també és conegut pel seu associacionisme, motoclubs, motogrups, clubs de motos... Te’n sona un que es diu The Litas? Que ens en pots dir?
Tinc la sort de ésser una de les 5 primeres The Litas Barcelona. Es tracta d'un col·lectiu de dones moteras (NO Motoclub), sino col·lectiu de noies que ens agraden les motos custom i no excloem a nois per rodar ni per fer trobades. L'únic que només noies podem aspirar a formar part del grup. Ja som 35 països amb grup The Litas. Això comença com a grup de noies amb un interès comú, i acabem formant la petita família que et permets escollir.

The Litas, un grup de dones unides per una passió
17-També aquest món és molt masculí, tinc entès que en un Motoclub, un MC, no poden haver-hi dones...
Bueno, això no podem ni volem canviar, es així des de que existeixen els Motoclubs, però no tenen les mateixes finalitats ni objectius que els grups de moterxs.

18-A tot motorista li agrada sortir a menjar, a tu se t’ha vist a les xarxes enmig d’alguns tiberis. Quins són els teus àpats i locals preferits?
Com a tradició motera al mon custom a Catalunya, sóc molt fan de 'La Cantera Biker' al costat de Calafell. Tot hi que quan quedem entre amics podem acabar a qualsevol local després d'un bon dia de ruta. Ens agrada molt anar a llençar destrals a BAT (Barcelona Axe Throwing), ES UNA P*** PASSADA!

Rodar i destralejar per desestressar-se
19-També ets molt de compartir música. Quina banda sonora posaries a l’entrevista?
Sóc molt fan dels Covers, però et mentiria si digués que no m'agrada quasi tota la música. Últimament escolto molt Allan Rayman, Bones Owens, Dorothy, Amy Winehouse, Jessie J, Lenny Kravitz, Tv on the radio, The Avener... (qualsevol m'identifica i podria formar part de l'entrevista).

20-Per anar acabant, el món del custom és un art molt visual i les xarxes socials en són un bon aparador, quins perfils i en quines xarxes ens recomanes per a qui vulgui veure bones màquines, o si més no les màquines que a tu t’agraden?
A tot arreu hi pots trobar una meravella, i de vegades quan menys ho esperes, però com a qualitat de fotos, fàcil de buscar i menys típiques que altres xarxes, podria dir que m'agrada molt xafardejar 'Pinterest', i 'Revival of the Machine' com a millor revista del nostre país ara mateix.

Una mecànica amb glamour per motos glamouroses
21-Podria seguir Ana, però ho deixarem aquí. Vols dir alguna cosa per acomiadar aquesta entrevista i aquest bloc?
SI, et dic GRÀCIES, sempre has tingut un respecte infinit a la meva feina i sobretot a la meva persona. De vegades, tot i que l'esforç sigui el mateix per tothom, no sempre tenim algú que ens animi a continuar, que ens doni una palmadeta a l'esquena i que et faci sentir que no estàs sola.
De vegades em miro des de fora i em sento com la Demi Moore a 'La Teniente O'neil', ella vol ser una més, però el sistema fa que tu mateixa et sentis diferent, i encara hem de lluitar moltíssim, i 'echarle ovarios a la vida'.

Ana o Anniskin o La Santa Garage, damunt,
literalment de la seva Harely Davidson
Per saber més d’ella i el seu món:




Insta personal: 

Insta col·lectiu dones moteres: https://www.instagram.com/thelitasbarcelona/



L’entrevista fou feta entre el 10 d’agost i el 6 de setembre per correu electrònic.
Totes les fotografies han estat extretes dels perfils públics de les xarxes socials amb el permís de l’entrevistada.

Comentaris

  1. Ànims Ana amb ses eines i rodes , tot és possible a sa vida i , " CAL SEGUIR LLUITANT SENSE POR " al sistema masclista que ens toca viure , ets una peça clau dins lo món que ha de canviar per ésser considerat-da normal i , un-a més sentin-te bé en teu camí escollit sent un-a més , salut i força , vos podeu . DAVID .

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

De les matemàtiques a les llanes: Dolors Vila

Harmonia i bellesa sobre motors a quatre temps: Kim Meléndez d'HD Shop

Ballarina a temps parcial, entrega a temps complet: Helena Rodríguez

Grampons, pilotes i semàntica: Jordi Martínez

Amb les mans i l'ànima en el fang: Nayra Caritx

Un pioner de les energies renovables: Antonio Ruiz

Yas, Circus, Guilleries, Cabezadenido i formatges d'ovella

La cuina divertida d'en Miquel Bosqued

Pagès i unes quantes coses més: Espadamala 3.0